0720.239.389

postnatal1Odata cu nasterea bebelusului, in viata oricarei femei apar grijile. Acestea sunt legate, in principal, de modul in care va trebui sa-l ingrijeasca pe cel mic, iar faptul ca nu mai are formele de dinainte de a ramane insarcinata nu face decat sa amplifice anxietatea mamicii. Iar de aici pana la bine-cunoscuta depresie postnatala nu mai e decat un pas.

Din pacate, multe dintre proaspetele mamici se amagesc cu gandul ca alaptatul le va ajuta sa slabeasca, iar mai tarziu, cu faptul ca cei mici sunt foarte activi si le alearga cat e ziua de lunga, asa incat acestea amana la infinit inceperea unui program de antrenament. Pe langa asta, mai exista si ideea conform careia corpul isi revine singur la formele initiale.

In toate aceste teorii, adevarul e undeva la mijloc. Sigur ca alaptatul, grijile, alergatul dupa copii va pot ajupostnatal2ta sa slabiti, dar cum ramane cu tonifierea, aceasta fiind o componenta esentiala a oricarui program de slabire?

Daca nu stiati deja, aflati ca, in timpul sarcinii si nasterii, muschii intregului corp se intind, pierd din elasticitate, schimband uneori radical infatisarea tinerei mamici. Nu zice nimeni sa dati peste cap banda de alergat sau sa faceti abdomene pana la epuizare imediat ce ati parasit maternitatea. Dar trebuie sa stiti ca puteti incepe un program de antrenamente cam la o luna si jumatate – doua luni dupa nastere. Pana atunci, efortul nu trebuie sa fie foarte intens, insa plimbarile si exercitiile usoare nu sunt deloc interzise.

Un exemplu de exercitiu care poate fi facut imediat dupa nastere este urmatorul: stati intinse pe spate, incordati muschii pelvieni si fesierii in acelasi timp; ridicati bazinul de la sol si mentineti-l cat se poate de mult. Cand nu mai puteti, miscati bazinul un pic spre dreapta si apoi aduceti-l la pozitia initiala. Repetati exercitiul si pentru partea stanga. Se recomanda  serii de cate 3 exercitii pe fiecare parte.

La aproximativ 6-8 saptamani de la nastere, puteti incepe antrenamentele la sala, pentru a reveni rapid la forma fizica pe care o aveati inainte de sarcina. Foarte recomandat ar fi, in aceasta perioada, sa apelati la serviciile unui antrenor personal, care va va pune la dispozitie un program de exercitii adaptat conditiei voastre fizice si va tine cont de faptul ca, urmare a sarcinii, tonusul muscular este extrem de scazut. Totodata, antrenorul personal va va indica si o dieta echilibrata, care sa nu va priveze de vitaminele si mineralele necesare corpului in aceasta perioada in care, mai mult ca sigur, alaptati.

postanal3Exercitiile pe care le veti executa in cadrul sedintelor de personal training sunt mai complexe si combinate prin antrenamente de pilates, cardio si alte sporturi care solicita destul de mult efort din partea mamei. Principalele obiective ale acestor antrenamente sunt: pierderea in greutate, cresterea tonusului muscular, intarirea musculaturii abdominale, a feselor si a coapselor, prevenirea durerilor de spate.

Trei sau patru antrenamente pe saptamana, a cate o ora jumatate – doua ore fiecare, vor fi suficiente pentru ca, in mai putin de jumatate de an, sa va recapatati formele de dinainte de a avea bebelusul. Foarte recomandat ar fi sa faceti aceste antrenamente dimineata. Desi ati avea tendinta sa motivati ca noaptea nu dormiti suficient din pricina bebelusului, iar dimineata, la prima ora, nu puteti fi in stare sa efectuati 2 ore de antrenament, noi va provocam sa faceti o incercare. Prin sport, se elibereaza endorfine si serotonina, care asigura o stare de bine. Antrenamentele intense va obosesc pe moment, insa reduc considerabil tensiunea din corp, iar dupa aproximativ o ora tesutul muscular incepe sa isi revina, crescand si nivelul de energie. Si de ce-ati putea avea mai multa nevoie in aceasta perioada decat de energie pentru intreaga zi?

Vrei Sfaturi Personalizate ?

Iulian Dinu, antrenor personal, kinetoterapeut si tehnician nutritionist te poate ajuta cu sfaturi personalizate contracost !

Aplica acum pentru Antrenament post natal

Nume si Prenume:
Email:
Telefon:
Informatii suplimentare: