0720.239.389

Contrar presupunerilor unora, Fitness-ul nu este doar culturism cu greutati mai mici si rezultate pe masura. Folosirea de greutati mai mici in antrenamentele de fitness este doar o diferenta intre cele doua tipuri de activitati sportive.

Fitness-ul este, pentru corpul uman, ceea ce reglajul fin este pentru un aparat electronic. El reprezinta o conditie pentru a arata si a ne simti mai bine. Cum gusturile difera, doza de subiectivism va fi foarte mare in definirea conceptelor de “a arata bine” si “a se simti bine”, motiv pentru care si antrenamentele vor fi diferentiate in functie de caracteristicile individuale ale practicantilor: varsta, sexul, greutatea, inaltimea, capacitatea de efort, sanatatea organismului, scopul urmarit. Definitiile sunt numeroase si nu ne asumam riscul de a va plictisi cu ele. Va spunem doar ca trasatura definitorie a fitness-ului este regularitatea exercitiilor. Daca faci jogging o data pe an sau urci pe scari cand nu merge liftul nu poti sa spui ca faci fitness, acest sport presupunand, intai de toate, o activitate durabila. De asemenea, este foarte importanta si intensitatea exercitiilor. Un antrenament de fitness presupune o sedinta de cel putin 20 de minute de activitate dinamica, cu pauze mai mici decat in cazul culturismului.

 

DE CE FITNESS ?
Daca nu v-am convins inca, va prezentam principalele avantaje pe care le prezinta acest sport. Desigur, nu-i nevoie sa urmariti toate efectele din lista de mai jos pentru a practica acest sport, cateva fiind de ajuns:

- pentru ca niciodata nu-i tarziu sa te apuci de fitness

- pentru ca antrenamentele nu va ocupa mult timp si sunt foarte eficiente

- pentru ca organismul dumneavoastra va deveni mai viguros si mai rezistent la boli

- pentru ca va veti reduce colesterolul intr-un mod placut

- pentru ca inima si intreg aparatul circulator vor avea doar de castigat

- pentru ca veti da jos kilogramele nedorite fara sa muriti de foame pentru asta

- pentru ca veti scapa de stresul zilnic

- pentru ca veti arata mai bine si va veti simti mai tineri, ceea ce ii va face pe ceilalti sa va aprecieze mai mult

- pentru ca veti avea mai multa incredere in fortele proprii

- pentru ca veti avea mintea mai limpede

 

CUM STATI CU SANATATEA ?
V-am spus deja ca practicarea fitness-ului nu poate fi decat benefica pentru organismul dumnevoastra. Totusi, uneori avizul medicului este necesar. Desi pentru a practica fitness-ul nu-ti trebuie sanatatea unui maratonist, alpinist sau parasutist, un control medical nu strica, mai ales daca aveti peste 35 de ani si ati dus in ultimul timp o viata sedentara. Oricum, nu trebuie sa va cramponati de aceasta conditie si nici nu e cazul sa va speriati de un control medical: el este cel mai adesea o confirmare a sanatatii dumneavoastra. Daca va simtiti destul de sanatosi, puteti face ce credeti, noi nu ne asumam nici o raspundere.

PROBLEME CU GREUTATEA ?
Multi aleg fitness-ul pentru a scapa de kilogramle in plus. Alegerea lor este cat se poate de corecta. Nu exista nimic mai sanatos decat sa slabesti facand miscare. Pentru a va putea da seama unde va situati, trebuie sa cunoasteti raportul optim dintre greutate si inaltime. Atunci cand introduceti in organism mai multe calorii decat aedeti, veti castiga in greutate. Pentru a pierde kilograme, trebuie sa eliminati mai mult decat asimilati. Logic,nu? Studiile recente arata ca exercitiile fizice au ca efect crestera metabolismului (arderea caloriilor) nu doar pe durata efectuarii lor, ci si un timp dupa aceea. Va mai spunem ca, pentru a pierde 1 kg trebuie sa ardeti circa 7700 de calorii. Cifrele nu trebuie sa va sperie. Un exercitiu regulat de circa 15-20 minute pe zi va duce in cateva luni la rezultate vizibile. In plus, cantarul nu este cel mai sigur etalon al starii organismului. Puteti avea aceeasi greutate arzand grasimi si marind masa muusculara. Este stiut faptul ca regimurile de slabire au ca efect scaderea masei musculare, spre deosebire de fitness, care va ajuta sa va mariti masa musculara in detrimentul tesutului adipos. Asa ca, daca dupa cateva luni de fitness sunteti dezamagiti de cantar, uitati-va in oglinda si zambetul va va reveni cu siguranta.

 

ACTIVITATILE FIZICE SI CALORIILE PIERDUTE PE ORA

alergat (10 km/h) – 900

inot (viteza medie) – 270

tenis (simplu) – 400

schi fond – 700

mers pe jos (5 km/h) – 200

ciclism (10 km/h) – 240