0720.239.389

Respiratia in timpul antrenamentului

Indiferent de tipul de antrenament realizat, trebuie sa invatam sa respiram corect. De ce? In primul rand, pentru sanatatea noastra. In al doilea rand, pentru ca ne creste rezistenta in timpul unui exercitiu si ne ajuta sa ne gasim un ritm constant. In al treilea rand, pentru ca o respiratie corecta ne poate oferi acel plus de forta de care avem nevoie pentru a duce la bun sfarsit un exercitiu dificil.

Ca sa stim cum sa respiram, trebuie mai intai sa stim cand si de ce.

Orice miscare executata in cadrul unui exercitiu are trei faze principale: concentrica, de tranzitie si excentrica. Faza concentrica sau “faza pozitiva” reprezinta contractia efectiva a muschiului. Pentru un plus de rezistenta si forta, pe aceasta faza trebuie sa expiram. Faza de tranzitie este acel moment in care se realizeaza schimbarea intre contractie si relaxare. Ce-a de-a treia faza, cea excentrica, este cunoscuta si ca faza “negative”, adica momentul in care muschiul se relaxeaza. Ei bine, acesta este momentul in care inspiram.

Mai simplu spus: expiram pe faza de efort a muschiului, inspiram pe faza de relaxare. De ce trebuie sa inspiram atunci cand muschiul se relaxeaza? Pentru ca exista acel moment de cateva secunde in care avem timp sa tragem aer in piept si sa ne pregatim pentru inca o repetare. Este modul prin care ne “incarcam bateriile” in timpul exercitiului.

Asadar, incercati sa va dati seama, la fiecare exercitiu, care este faza pozitiva si care este faza negativa. Miscarile sunt diferite, in functie de grupa musculara, asadar trebuie sa va dati seama care este momentul in care muschiul este supus efortului si care este momentul de relaxare, pentru a descoperi cand trebuie sa expirati si cand trebuie sa inspirati.

Cu siguranta, odata ce ati aflat aceste lucruri, veti avea antrenamente mult mai corecte, exercitiile vor fi mai eficiente, veti observa o diferenta atat de forta, cat si de rezistenta, dar mai ales de rezultate si, desigur, veti fi mai feriti de accidentari.